Frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign

Vil du blir frisør, blomsterdekoratør, interiørkonsulent, maskør/parykkmaker eller jobbe som utstillings- og profileringsdesigner? Da er dette utdanningsprogrammet for deg!

Frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign er et kreativt utdanningsprogram der du lærer om idéutvikling, design og får bruke hendene dine til å skape estetiske uttrykk. Skolehverdagen foregår i skolens egen frisørsalong, verksted for blomster og interiør, og i klasserom som er utstyrt med diverse materialer og hjelpemidler.

Som elev hos oss lærer du om trender, farger, stilhistorie og videreutvikler dine kreative ferdigheter. Du får eksperimentere med ulike teknikker, materialer og redskaper. I tillegg får du mye øvelse i kommunikasjon og kundebehandling!

Avdeling FBIE har mange spennende prosjekter i løpet av skoleåret. Blant annet står avdelingen for interiøret og uttrykket til skolens egne pop-up shop, som årlig holder åpent ved juletider på Magasinet Drammen. De lager også fine utstillinger med forskjellige temaer i skolens bygninger og setter i stand eventer som Halloween, der de forvandler egne verksteder til festlokaler med bilder, effekter, interiør!

I frisørsalongen øver de på klipp, vask og farge med hverandre som hårmodeller. Neppe har noe annet utdanningsprogram så freshe og velstelte elever som vi! I tillegg holder salongen åpen for eksterne kunder noen dager i uka. Kundedagene gir elevene våre svært variert og verdifull praksiserfaring som ligger tett opp mot arbeidslivet.

Les mer om tilbudet på FBIE her:

Vg1 Frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign  Vg2 Frisør  Vg2 Interiør og eksponeringsdesign  Vg3 Interiør

Hva sier elevene om å gå på FBIE?

Filmen er laget av tidligere elever på vg3 innholdsproduksjon

​Se avdelingens presentasjonsvideo