MK-elever i finale i “Death-trip”

Tre elever fra medier og kommunikasjon vant kr. 5.000,- i en nasjonal konkurranse knyttet til en holdningskampanje mot fyllekjøring.

  • Av Ann-Mari Henriksen

VG2-elevene (fra venstre) Edit Larsen, Hedda Grosvold Solløs og Tora Oskal Eidsvåg innkasserte kr. 5.000,- blanke kroner for sitt bidrag i sjangeren reklamefilm.

Hensikten er å forebygge ruskjøring blant ungdom ved at de selv blir bevisste sine holdninger i til dette tema. Konkurransen skal bidra til dette. De beste kampanjene blir for eksempel som materiell for undervisningsopplegg til trafikalt grunnkurs, i undervisning på fritidsklubber og i ulike websider og sosiale medier.

 

Deathtrip
Hele 33 påmeldte skoler deltok i konkurransen som hadde finale på Filmens Hus i Oslo. - Vi er veldig imponert over hva elevene får til, uttalte arrangørene. Prosjektet blir sponset av flere aktører, blant annet Helsedirektoratet.

 

Les mer om konkurransen her

Vi gratulerer jentene med god plassering!


Publisert 2. juli 2013, oppdatert 2. juli 2013.