Profesjonelt hjemmelaget

To elever på VG3 medier og kommunikasjon har produsert en 8-siders brosjyre som skal friste enda flere ungdomsskoleelever til å søke Åssiden videregående skole.

  • Av Ann-Mari Henriksen

Brosjyren ble for første gang delt ut under besøket av 600 ungdoms-skoleelever i forbindelse med faget utdanningsvalg i uke 49. Det er første gang skolen lager en større trykksak rettet mot ungdomsskoleelever. 

Guri Melcher (18) fra 3MKB har utviklet teksten og Britt Medalen Nilsen (19) fra 3MKA har fotografert mange av årets elever for publisering i brosjyren. - Det er noe helt annet å se det ferdige produktet trykket av et profesjonelt trykkeri, enn å formulere en tekst som bare lærerne skal se. Vi blir litt stolte, forteller Guri Melcher. 

Brosjyren er utviklet på bakgrunn av en tidligere brosjyre, er i fire farger og trykkes i et opplag på 3.500 på miljøpapir. Kvaliteten på trykksaken tåler godt sammenlikning med hva profesjonelle aktører kan tilby. Last ned brosjyren i pdf-format her: Skolebrosjyre, des. 08

 

Skolens eget reklamebyrå

Elevene fra medier og kommunikasjon har god erfaring med å utvikle trykksaker, reklamefilm og annet profileringsmateriell for skolen. I tillegg har avdelingen flere ungdomsbedrifter som tar større og mindre oppdrag for bedrifter og virksomheter i distriktet.


Publisert 1. juli 2013, oppdatert 1. juli 2013.