Besøk på Freia – en barndomsdrøm

Med faglig alibi innenfor merkevarebygging, besøkte 3MKA og 3REA Freia i uke 40. For elever og lærere var besøket oppfyllelse av en barndomsdrøm.

http://twitter.com/buskerudfoldfylke https://www.facebook.com/buskerudfylkeskommune http://plus.google.com
  • Av Ann-Mari Henriksen

- Dette var gøy! Foredraget om merkevarebygging ga oss ikke veldig mye nytt, det meste kjente vi til fra før. Men vi fikk mengder med sjokolade. Det er jo Freia, forteller Alexandra Reyes i 3MKA.

Det drøyt totimers opplegget inkluderte omvisning i fabrikklokalene, støping av egen sjokoladeplate og design av egen emballasje, prøvesmaking av produkter og et foredrag om merkevarebygging med fokus på Kvikklunsj.

 

Enstemmig vedtatt
De to klassene var enstemmige i sitt valg av merkevareleverandør, selv en lokal ølprodusent måtte bite i gresset. Det faktum at Freia nå heter Kraft Foods Inc. gjør ikke inntrykk på ungdommene, som assosierer Freia med farmor, påskeferie og med kos!


Publisert 25. juni 2013, oppdatert 26. juni 2013.